woensdag 29 juli 2009

AUB

Michael Jackson was a supernova; we loved him, we worshiped him, we found his appearances and performances almost godlike — and this “we” was probably one of the widest, most inclusive “we”s in the history of the world. — Steven Shaviro

(via)

Misschien kom ik hier nog op terug (misschien ook niet, omdat ik Michael Jackson helemaal niet zo interessant vind), maar laat me nu al het volgende stellen: Speak for yourself. Alstublieft?!?

Vreemd toch hoe zelfs - of moet dat 'vooral' zijn - linkse intellectuelen er altijd weer van uit gaan dat ze voor iedereen (hier een vage 'wij') spreken. Ze bedoelen feitelijk: voor mijn maatjes van The Wire en Goldsmiths University.

Overigens is die plotse academische interesse voor Jackson het zoveelste bewijs dat die hele Cultural Theory al lang op de bodem van de prullenbak van de geest zou moeten liggen.

Hebben Kodwo Eshun en Owen Hatherley, mensen die ik respecteer, echt niks beters te doen?