zaterdag 24 oktober 2009

Plaat van het Jaar


2 opmerkingen:

O. L. Muñoz Cremers zei

Wel leuk, maar Vincent vind je het niet een beetje teleurstellend in zijn voorspelbaarheid dat "men" de LTJ Bukem route neemt in dubstep?

Manic Inventor zei

ik hoor detroit (en dan vooral shakir) ipv ltj bukem. bovendien heb ik me de laatste jaren verdiept in uk garage en 2step en voor mij wijst het meer die richting uit. met dubstep heeft dit feitelijk helemaal niks meer te maken. daar zijn we weeral een tijdje vanaf. vooral aantrekkelijk is dat het genre (hoewel ik niet van die benaming hou - voor mij bestaan er geen genres in electronische muziek) zich zo snel exponentieel ontwikkelt. dat daarbij voor andere luisteraars het naar dit of dat 'genre' ruikt kan ik begrijpen, maar als iemand die niet in de Geschiedenis met grote G gelooft kan ik me dat niet aantrekken. Voor mij maakt het al een tijdje niet meer uit waar muziek vandaan komt, wel waar ze naartoe gaat. luister naar de nieuwe verzamelaar van mary ann hobbs of de dubbele hypdub comp en misschien begrijp je wat ik bedoel.

ben hier overigens nog niet helemaal uit, maar volgens mij zullen interessante muzikanten altijd retrofuturisten zijn: bijhouden wat goed was en zelf bedenken wat goed gaat worden.

weet niet of je weet waar ik naartoe wil, klinkt misschien enigszins verward.