zondag 26 april 2009

ASZ Moment

Als je opeens zonder veel voorbereiding buiten je peergroup in een rondetafelsituatie op café terechtkomt heb je het af en toe nog wel eens: een rasecht Also Sprach Zarathustra-moment. Zo beweerden enkele vage kennissen van mij, die overigens - zoals zo vaak - volledig aan het cliché beeld van de onvolwassen metalfan beantwoorden, vandaag op café dat Within Temptation echt waren, in tegenstelling tot "die posers van Queens of the Stone Age", waarna er ook nog iemand het bestond om me te zeggen dat ik de groep niet op zijn zangeres mocht beoordelen.

Nu ben ik ondertussen wel oud en wijs genoeg om over zaken die volledig tot de sfeer van het smaakgevoel behoren geen discussies meer aan te gaan, maar bijna had ik het uitgeroepen: "Zou het dan toch mogelijk zijn! Deze mensen hebben in hun bos nog niets ervan gehoord, dat Within Temptation geen muziek is!"

2 opmerkingen:

Martijn zei

"Posen" is een essentieel onderdeel van rock 'n' roll al sinds Little Richard en Elvis Presley.

Manic Inventor zei

Dacht ik dus ook, maar ben er, zoals gezegd, maar niet verder op in gegaan. Straks ben ik weer ruzie aan het maken op café :-)